ساعت کینتیک
ساعت مچی کینتیک

ساعت مچی از قدیم تا به امروز یکی از ابزارهای سنجش زمان بوده و هست . ساعت مچی گونه ای از ساعت است که به مچ دست فرد بسته می شود . ساعت مچی یک ساعت قابل حمل است که توسط یک فرد حمل یا پوشیده می شود . ساعت مچی جزء آن دسته از مواردی است که می تواند در استایل زنان و مردان تاثیر داشته باشد و امروزه نیز به یک اکسسوری جدائی ناپذیر برای افراد خوش پوش تبدیل شده است . اگر شما به استایل خود اهمیت می دهید باید ساعت مچی را به عنوان بخشی از استایلتان بدانید . ساعت مچی بیانگر دقت و ارزشی است که شما برای استایل خود قائل هستید .

احتمالا واژه کینتیک (kinetic) در برخی از فروشگاه های ساعت به گوشتان خورده است . ما در این مقاله می خواهیم راجع به ساعت کینتیک صحبت کنیم . با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با ساعت های کینتیک (kinetic) آشنا شوید .

معنای واژه کینتیک (kinetic) چیست ؟

واژه کینتیک (kinetic) اصطلاحا به معنای انرژی جنبشی است . انرژی جنبشی به حالتی از انرژی گفته می شود که به جرم و سرعت اجسام بستگی دارد . البته این تعریف باز می گردد به مباحثی که در دوران دبیرستان در درس فیزیک بیان می شد .

ساعت کینتیک (kinetic) چیست ؟

ساعت مچی کینتیک (kinetic)  به عنوان ساعت کوارتز اتوماتیک شناخته شده است . کینتیک یک مدل ساعت مکانیکی است که از نظر کیفیت و دقت به ساعت های باتری دار کوارتزی بسیار نزدیک است . برای تولید این مدل ساعت ها از انرژی جنبشی استفاده شده که از جرم و سرعت اجسام کمک گرفته و به حرکت ساعت می کند .

در واقع ساعت کینتیک (kinetic) انرژی خود را از حرکت دست می گیرد و به دستگاه ساعت انتقال می دهد و در نهایت عقربه های ساعت را به حرکت درمی آورد .

اساس کار ساعت کینتیک (kinetic) به این صورت است که همانند ساعت های اتوماتیک یک لنگر دارد که با حرکت دست این لنگر تکان می خورد که باعث تولید برق می گردد که درون باتری قابل شارژ که به آن خازن می گویند، ذخیره می شود و با توجه به این که مصرف موتورهای کینتیک (kinetic) کم می باشد، انرژی را از خازن تامین می کند .

عدم نیاز به باتری در این نوع ساعت ها از مهم ترین ویژگی آن هاست . ساعت های کینتیک (kinetic) به طور معمول، هر هفت سال یا بیش تر نیاز به تعمیر دارند . باتری آن نیاز به تعویض ندارد اما ممکن است خازن اصلی تازه ای برای ذخیره انرژی و تنظیم زمان احتیاج داشته باشد . 

برند سیکو گستره بسیار وسیعی از تنوع در ساعت ها را با موتور کینتیک (kinetic) روانه بازار می کند .

استقبالی که برند سیکو از تکنولوژی کینتیک (kinetic) داشت باعث شد که سایر برندها در یک سری از مدل های ساعت خود از این تکنولوژی استفاده کنند . برندهای کاسیو، پولسار، تک هونر، سواچ و تیسوت مدل هایی با نام کینتیک (kinetic) تولید کرده اند .

تقسیم بندی ساعت مچی کینتیک (kinetic)

این ساعت ها بر اساس مدت ذخیره انرژی به سه دسته تقسیم می گردند :

  • یک ماهه
  • شش ماهه
  • چهار ساله

نقاط قوت ساعت مچی کینتیک (kinetic)

  • صرفه جویی و کمک به محیط زیست
  • طولانی بودن عمر خازن به نسبت ساعت های کوارتز
  • نگهداری طولانی مدت شارژ داخل موتور به نسبت ساعت های مکانیکی
  • دقت بالا در نمایش زمان و تاریخ

نقاط ضعف ساعت مچی کینتیک (kinetic)

  • به علت پیچیدگی در تولید موتور در همه برندها استفاده نشده است .
  • رنج قیمت بالایی دارد . ( به دلیل بالا بودن کیفیت و دوام موتور )

آیا ساعت های مچی کینتیک (kinetic) با دوام هستند ؟

ساعت های کینتیک (kinetic) به اندازه هر نوع ساعت دیگری بادوام هستند . خازن آن را می توان هزاران بار شارژ و خالی کرد . با وجود ضروری بودن تنظیم مجدد خازن در هر ده سال یا بیش تر جهت حفظ ساعت در بهترین حالت، خازن فرسوده نمی شود .

پس اگر تا الان برای خرید ساعت کینتیک (kinetic) تردید داشتید، دیگر نیازی به تردید نیست و می توانید سریع تر خرید خود را انجام دهید .

معرفی چند مدل از ساعت های کینتیک (kinetic) سیکو

  • ساعت مچی کینتیک سیکو مدل SRN064
  • ساعت مچی مردانه جی ام تی پراسپکس کینتیک سیکو مدل SUN019
  • ساعت مچی رسمی مردانه کینتیک سیکو مدل SKA366

جمع بندی

نوریس واچ (noriswatch.ir) فروشگاه جامع اینترنتی ساعت مچی است که کالاهای باکیفیت و برند را به فروش می رساند .

فروشگاه نوریس واچ این امکان را برای مشتریان خود فراهم ساخته تا به راحتی از هر نقطه ای از ایران بهترین ساعت ها را برای خود انتخاب و خریداری کنند .

علاقه مندان به ساعت مچی برای خرید آنلاین می توانند به سایت noriswatch.ir مراجعه نمایند .

نوریس واچ با دارا بودن کیفیتی بالا و قیمتی مناسب توانسته خود را به انتخابی بسیار مناسب برای علاقه مندان دنیای ساعت مچی تبدیل نماید .

کافی است یک بار از فروشگاه اینترنتی نوریس واچ خرید کنید تا به مشتری همیشگی نوریس واچ تبدیل شوید .